Sweet Urge

Zastanówcie się, o co prosicie, bo przy odrobinie pecha możecie to dostać.

Admin

Admin

https://sweet-urge.forumpolish.com/t47-wzor-kp-i-poradnik-do-jej-tworzenia#69
https://youtu.be/f52mI1YHp-k
https://sweet-urge.forumpolish.com/t287-wzor-korespondencji#571
https://sweet-urge.forumpolish.com/t296-wzor-relacji#582
https://sweet-urge.forumpolish.com/t49-zamowienia#71
https://sweet-urge.forumpolish.com/t265-wzor-dziennika-i-dodatki#522
Poradnik


Jako że forum jest dość rozbudowane i może przytłoczyć ilością informacji, Najwyższy Anioł postanowił sporządzić listę kroków, które mogą pomóc w rozeznaniu się w nowym świecie.
Ważne kwestie zostały oznaczone kolorem czerwonym, a podlinkowane słowa kolorem pomarańczowym.

  1. W pierwszej kolejności po wejściu na forum przeczytaj regulamin. Pamiętaj, jego nieznajomość nie zwalnia z obowiązku przestrzegania zasad.
    Po zapoznaniu się z regulaminem możesz gościnnie zajrzeć w poszczególne tematy w dziale wstępu:

  2. Po zapoznaniu się z regulaminem, możesz gościnnie zajrzeć w poszczególne tematy w dziale wstępu:

    ogłoszenia: miejsce, w którym będą pojawiały się ogłoszenia związane z implementacją zmian na forum oraz na temat aktualizacji fabularnych.

    propozycje: miejsce, w którym użytkownicy mogą zgłaszać swoje pomysły co do forum.

    pytania i odpowiedzi: miejsce, w którym użytkownicy mogą zadawać pytania, jeśli coś nie jest zrozumiałe. Przedtem warto jednak zapoznać się z FAQ, gdyż znajdują się w nim najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi, tak więc i potencjalna odpowiedź na pytanie użytkownika.

  3. Kiedy przebrniesz przez dział wstępu, w kolejnym kroku zajrzyj do działu lore. To w nim znajdziesz wyjaśnienia praw władających światem forum oraz zagadnienia, które warto przyswajać w następującej kolejności:

    prolog: krótki wstęp do fabuły oraz czasów, w których rozgrywa się akcja na forum.

    ziemia:  zbiór tematów ze sfery ziemi. To tutaj po przeczytaniu realiami, zapoznasz się z realiami oraz miejscem akcji, Londynem. Dzięki temu lepiej zrozumiesz realia, co będzie bardzo pomocne przy wyborze ras. Nie zapomnij zerknąć też niżej, ponieważ w tym samym temacie o Londynie znajduje się spis miejsc pracy, które możesz przypisać postaci.
    Brawo!
    Jako że nadal jesteś w zbiorze tematów o Ziemi, warto zacząć od poznania Zakonu Widzących, jego charakterystyki, historii oraz struktury. Brawo! Właśnie poznałeś pierwszą grywalną frakcję: ludzi, a dokładniej łowców wszelkich wynaturzeń. Przy takim obrocie spraw, pewnie wpadła Ci już w oko wzmianka o widzących. O nich dobrze poczytać w następnym kroku.
    Dalsza kolejność tematów nie ma większego znaczenia. Możesz więc do woli zaznajomić się z rytuałami, legendą o znamieniu znamieniu Kaina, magicznymi artefaktach oraz bestiami o których nikomu się dotąd nie śniło.

    Piekło lub Niebo: są to kolejne miejsca, do których warto zajrzeć, aby lepiej zrozumieć charakterystykę obu nacji, które non stop pojawiają się w tekstach.
    Opis ras Demonów i Niebian to dobra baza wypadowa. Kolejna do zdobycia jest ta dotycząca mocy przedstawicieli obu sfer (Nieba | Piekła) oraz magii, wspólnej dla dwóch stron.
    Po poznaniu opisu ras i ich mocy dobrze poczytać o hierarchii, która panuje w  Piekle oraz Niebie. Dzięki niej poznasz ogólny zarys, który przyda się przy wejściu w pozostałe tematy: Chórów Anielskich, Strażników Piekielnych, władców sfer (Najwyższego Anioła | Króla Piekieł), geografię (Piekła | Nieba) oraz pozostałych informacji, których kolejność czytania nie ma już większego znaczenia: o Bogu i Cudach czy Paktach ze śmiertelnikami.

    Czyściec: kolejna ze sfer. Mimo iż miejsce jest niegrywalne, to poczytanie na temat jego geografii oraz strażników znacząco rozproszy mgłę, która może pojawić się przy pierwszym zetknięciu z pojęciem obiegu dusz.

    Limbo: miejsce ostatecznego sądu, dość ciekawe, jeżeli chodzi o geografię, ściśle związane z Wojną Grzechu, a zarazem dom Śmierci.

    → Gratulacje! Udało Ci się przejść przez całe lore! Na zakończenie możesz zaznajomić się z fabularnymi rozdziałami na forum.

  4. Kiedy już masz wybraną rasę i gotową wizję na bohatera, pora przystąpić do planowania szczegółów. Na tym etapie czeka Cię przedarcie się przez mechanikę.
    Na początek poczytaj o atrybutach oraz umiejętnościach, talentach i wiedzy. Pomogą zrozumieć Ci system rzutów kości, którymi operujemy do testowania akcji postaci.
    Potem polecamy poczytać o Punktach Łaski, rzeczy, która również wchodzi w skład mechaniki forum.
    Pamiętaj, nasze forum działa w systemie "zero to hero" i że historia postaci musi współgrać z jej umiejętnościami, a te są ograniczone mechaniką.

  5. Kolejnym krokiem po przejściu przez wszystkie dotychczasowe tematy jest wypełnienie Karty Postaci. Umieść ją we własnym wątku stworzonym w dziale W budowie.
    Nie musisz wypełniać wszystkiego naraz. Niezaakceptowaną i niezgłoszoną kartę postaci można do woli edytować. Kiedy już skończysz pisać, podbij kartę kolejnym postem i oznacz Admina lub Mistrza Gry.
    Karta Postaci jest połączona z informatorem, który zawiera rzeczy mechaniczne. Po akceptacji będzie on uzupełniany przez Mistrza Gry o aktualne statystyki Twojej postaci i posiadane przedmioty.

  6. Warto również założyć tematy z korespondencją postaci, telefonem (jeśli go posiada), dziennikiem do uporządkowania rozgrywek oraz spisem relacji. W dziale dzienników możesz też prowadzić dowolną formę notatek. Nie zapomnij uzupełnić linków w profilu.

  7. Kiedy Twoja KP zostanie zaakceptowana, możesz rozpocząć rozgrywkę. Wszystkie wątki fabularne rozgrywają się w lokacjach, więc nie musisz tworzyć nowych tematów. Do lokacji publicznych (bez oznaczenia „prywatna”) możesz wchodzić do woli, Mistrz Gry również, przed wejściem do prywatnych należy to uzgodnić z osobami, które się tam znajdują lub są właścicielami lokacji. Możesz jednocześnie prowadzić kilka wątków równocześnie, z zastrzeżeniem, by ich chronologia i wydarzenia były logiczne.
    Wszystkie retrospekcje prowadzi się w osobnych wątkach w dziale retrospekcji. Aha! I nie zapomnij o odznakach.

  8. To już wszystko, powodzenia!

Mapy
Rozdziały
Historia i realia
FAQ
Mechanika
Kostki
Waga Serc
Cnoty
Grzechy
Moce aniołów
Moce demonów
Moce widzących
Enochiańskie rytuały
Ludzkie rytuały
Magiczne artefakty
Bestiariusz
Spis NPC
Rzut kością: